Styrelsens roll i varumärkesfrågor
Den 30 november anordnade Kantar Sifo och Styrelsekraft ett
gemensamt frukostseminarium om styrelsens roll i varumärkesfrågor. De flesta
styrelser ser värdet av ett starkt varumärke och det finns ett intresse kring
varumärkesfrågor, men hur ofta är varumärkesfrågan på styrelsens agenda?
Och hur säkrar styrelsen varumärkets värde samt vilken roll det spelar för
företagets resultat?
Under seminariet delade Cecilia Perlind, head of Brand & Communication på
Kantar, med sig av vilka varumärkesfrågor som är viktiga att ställa för en
styrelse. Vi fick även blicka in i världens största varumärkesstudie - Brandz
Z, som berättar vad som gör världens främsta varumärken framgångsrika.
Länk för att se seminariet i efterhand: https://play.quickchannel.com/play/g9p7pf5
Seminariet är det första av tre seminarier som anordnas av Kantar Sifo i
samarbete med Styrelsekraft. Det följande seminariet tar upp medarbetarskap och
ledarskap i det hybrida arbetslivet. Hur ser styrelsens roll när det gäller det
området?